Salvați în lista de cumpărături
Creați o nouă listă de cumpărături
Sneakerblog

Adevărat sau fals? Realități sau mituri pe tema sneakerșilor

Adăugat
2018-03-08
Îşi trăiesc propria viaţă pe stradă. Adeseori stau împreună cu protagoniştii pieselor hip-hop sau  se regăsesc în tovărăşia stelelor în timpul unor apariţii culturale importante. Ei joacă câştigă şi pierd meciul din finala NBA, sunt în filmările de Oscar, participă la scandalurile celebrităţilor. Având o astfel de viaţă tumultoasă este imposibil să se evite bârfa. Sneakersii – despre ei am vorbit până acum – sunt probabil cel mai important element al creaţiilor stilului stradal. Nu este nimic surprinzător că cele mai populare modele au ţesut adevărate legend urbane. Totuşi este bine să nu le credeţi pe toate. Dar care dintre acestea sunt adevărate şi care sunt mituri? Vă rugăm să vă uitaţi peste lista noastră! 


MIT 1 - „adidas” este un acronim al „All Day I Dream About Sneakers”

 
O minunată idee de marketing. Se pare că fondatorul mărcii adidas a prezis infailibil popularitatea încălțămintei sportive într-un moment în care nimeni nu a auzit încă despre sneakersi. Adevărul este cu totul altul. Adolf (folosea Adi) Dassler a dat numele companiei plecând de la propriul nume. Primii pantofi ai acestei mărci nu aveau prea multe în comun cu adidasii de astăzi. Erau realizaţi din pânză de cort şi garnituri.   


ADEVĂR 1 – Adidas şi Puma sunt înrudite

 
Şi încă foarte apropiate! Adidas – aşa cum deja ştim – a fost fondat de Adolf Dassler. Puma – fratele lui Rudolph. Chiar au lucrat împreună, pentru mulţi ani, în fabrica Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Un conflict între cei doi fraţi a dus la împărţirea firmei. În anul 1948 Adi a continuat activitatea, care a prins forma Adidas, în timp ce Rudolf a dat viaţă mărcii cu numele Ruda (de asemenea pornind de la iniţialele lui), care în timp s-a schimbat în Puma.






MIT 2 - ASICS îşi are numele dintr-un aforism franţuzesc

 
Cum suntem în domeniul analizei numelor ar fi interesant să aruncăm o privire şi la marca japoneză ASICS. Puteţi să vă întâlniţi cu părerea că denumirea acesteia îşi are rădăcinile dintr-un aforism franţuzesc referitor la alergători. Acesta este un mit. Chiar mai mult, acronimul nu a venit din limba japoneză. Proverbul bine cunoscut şi îndrăgit provine din limba latină “Anima Sana In Corpore Sano”, adică, în limba română “O minte sănătoasă într-un corp sănătos”. Aşa cum se poate vedea are o legătură cu alergarea, dar, cu siguranță, nu este în franceză.




sursa: https://www.ikadia.fr/actualites/nom-de-marque


ADEVĂR 2 - Sneakersii British Knights au fost preluaţi de o bandă

 
Aceste lucru este adevărat. Situaţia poate să fie comparată cu huliganii care distrug imaginea unui club de fotbal. După ce gangsterii din gruparea Crips din Los Angeles au făcut din încălţările British Knights semnul lor distinctiv, şcolile şi universităţile au interzis, în scopul limitării criminalităţii, purtarea acestor snekersi de către elevi şi studenţi. Prescurtarea BK şi-a schimbat sensul (şi nu în “Burger Kink”) – în sensul activităţii gangsterilor aceasta însemna “Blood Killer”.



sursa:http://www.complex.com/sneakers/2013/04/fact-or-fiction-dispelling-25-sneaker-myths/british-knights-banned

MIT 3 – Încălţările prezente pe liniile de înaltă tensiune = cartier rău famat

 
Se presupune că tensiunea – un anumit climat încordat – este specifică teritoriului unei bande. În teorie aceste încălţări atârnate ar fi trebuit să ţină intruşii la distanţă, dar în realitate ele arată doar activitatea din spatele bandelor de cartier. Aruncate sunt doar încălţările vechi, uzate sau de care copii s-au plictisit. Unii – chiar şi mai puţin în vârstă – preferă să lase, lucruri, în locuri ciudate … ca suvenir.





MIT 4 – Încălţările fără şireturi au cunoscut faima datorită lui Jim Carrey

   
Fire Marshall Bill a fost creat de Jim Carrey în programul “In Living Color”. Astfel se poate spune că datorită eroilor populari, sneakersii Vans Slip-On şi-au găsit locul şi poziţia lor pe stradă. Dar acest lucru este un total nonsens. Şi totuşi Jim Carrey nu are prea multe în comun cu popularizarea tipului de încălţăminte, ci prestaţia sa este creaţie artistică. Acest lucru este valabil şi pentru Penn din filmul pentru tineret „Fast Times at Ridgemont High” din 1982.





MITUL 5 -„Vanity Fair” este proprietarul Vans

 
Oare Denzel Washington este proprietarul „The Washington Post”? Nu, deşi poate numele ar arăta acest lucru. În afară de literele care compun numele, care se înşiruiesc asemănător, între marca Vans şi revista Vanity Fair nu există nicio legătură, poate doar tema modei. Cu toate acestea, mitul este mai aproape de adevăr, decât pare la prima vedere. Vans este una dintre mărcile care aparţin de corporaţia VF Corporation, şi desfăcând prescurtarea am putea obţine chiar Vanity Fair. Trebuie totuşi să reţineţi că acest lucru este doar o apropiere a numelor, dar adevărul este că revista şi producătorul sneakersilor nu au nimic în comun.  


ADEVĂR 3 – Model Reebok numele acestuia vine de la … preţ

 
Acest lucru poate să fie de necrezut, dar totuşi este adevărat. Pentru unii sistemul de denumire al sneakersilor va rămâne întotdeauna un mare secret. Anumite modele sunt denumite în onoarea proiectanţilor acestora, altele îşi iau numele după disciplina pentru care sunt destinate. Iar alte ori (vezi: New Balance) denumirea lor pare a fi o înşiruire de numere aleatorii. Nu se poate spune acelaşi lucru si despre modelul Reebok 5411, adică Reebok Freestyle. Numărul 5411 a reprezentat primul preţ al sneakersilor (499,99$ + impozite). Încăltările au fost în mare măsură promovate în sălile de fitness.





Acestea au fost opt dintre legendele urbane care circulă pe tema sneakersilor. În reţele, dar mai ales pe străzi, însă circulă mult mai multe. Nu se poate presupune că toate acestea sunt adevărate. Trebuie să aveţi grijă că repetând anumite povestioare, care nu au nici un fel de acoperire, vă puteţi compromite în faţa iubitorilor titraţi de sneakersi. Este bine să încercaţi să verificaţi curiozităţile pe care le aflaţi despre sneakersi, cu puţin efort vă puteţi edifica şi afla dacă informaţia este adevărată sau dacă este mit.   


Enjoy! 

Confirm că am citit și accept cele prevăzute în Termenii și Condițiile respectiv 'Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal'.
Ok
pixel