Blog

                    Sneaker Blog
Clasamentul brandurilor de streetware al SneakerStudio: Nike nu lasă nicio șansă concurenților!

Clasamentul brandurilor de streetware al SneakerStudio: Nike nu lasă nicio șansă concurenților!

25/08/2020
Străzile urbane, unde se formează stilul de streetwear, au propria lor dinamică - dacă nu ții pasul, ești în afara jocului. Gusturile mulțimilor se schimbă rapid, la fel ca și tendințele și chiar loialitatea față de un brand. Sunteți curioși să știți ce brand este în continuare liderul în România și care a ieșit din joc de mult timp? Consultați clasamentul brandurilor de streetwear!

Top trei: Nike este liderul clasamentului



Nike (cu 1.006.890 de căutări pe lună în Google) este liderul incontestabil în clasamentul brandurilor sportive de pe piața internă. De asemenea, românilor le-au plăcut astfel de branduri precum adidas și Vans, care au fost pe primul loc. Brandul german adidas este căutat în medie de 750,47 ori pe lună în Google. Locurile de top au primul rezultat de 526.13 căutări Google, obținut de brandul american Vans.

Clasamentul brandurilor sportive: Ce branduri rămân în urmă în clasament?

În afară de primele trei, există branduri precum New Balance (125,47 căutări pe lună în Google), Converse (102,08 căutări pe lună în Google), Timberland (53,61 căutări în Google) și Asics (51,6 căutări pe lună).

Atunci când analizăm ultimele 12 luni în ceea ce privește căutările în Google, se observă imediat că românii nu sunt prea interesați de brandul german Birkenstock (6,28 căutări în Google). Ultimele trei din întregul clasament includ și Dr. Martens (17.17 căutări în Google) și, surprinzător, Reebok (47.12 căutări în Google).

Cele mai populare branduri de streetwear din lume


Pentru a avea o imagine completă a popularității brandurilor de streetwear, merită să vă familiarizați cu rezultatele obținute de acestea pe arena internațională. În acest sens, Nike este în prim plan, ceea ce este perfect ilustrat de infografia de mai sus. Mai ales în Slovacia, acest brand are un rezultat excelent: cota de piață de aproape 50%. Cota de piață nu scade semnificativ în Germania, unde este la un nivel de  42,50% și în Franța, unde este la un nivel de 41,95%. Adidas a ajuns pe locul doi, deși este al treilea în Marea Britanie și Ungaria. Adidas este liderul în special în Polonia (29,03% cota de piață) și în România (27,93%). Locul al treilea pe arena internațională îl deține Vans. Vans are cea mai mare cotă de piață în Ungaria (27,37%), Marea Britanie (23,61%) și Cehia (23,48%).

Și ce branduri sunt mult în urmă? Analizând graficele de mai jos, se observă imediat poziția scăzută a brandurilor cum ar fi Asics, Birkenstock și Timberland, ceea ce este o mare surpriză. Astfel: Timberland are o cotă de piață de 1,58% în Germania, Dr Martens are o cotă de piață de 0,6% în Polonia și 1,01% pe piața franceză.

Cum am creat clasamentul?

Sondajul a constat în compararea volumului general al utilizatorilor celor mai populare branduri din motorul de căutare Google folosind Google Keyword Planner din 10 țări selectate. Clasamentul include branduri sportive care sunt cele mai populare în rândul utilizatorilor de Internet. Potențialul celor 10 mărci reprezintă 100% din cota de piață și fiecare brand a fost convertit într-un procent separat pe baza căruia a fost creat clasamentul. Principalul parametru, pe baza căruia a fost prezentată o anumită cotă este numărul de căutări ale utilizatorului în motorul de căutare Google.

Utilizare publică

Datele și infografiile prezentate în raport constituie o utilizare publică și pot fi utilizate în scopuri comerciale și cu indicarea autorului analizei, împreună cu un link către această subpagină. 

Verificați clasamentul în celelalte țări chestionate!

Polonia   Germania   Cehia   Rusia   Slovacia   Marea Britanie   Ungaria   Franța   Ucraina