Salvați în lista de cumpărături
Creați o nouă listă de cumpărături
Sneakerblog

Istoria Champion

Adăugat
2018-07-31
    Legendara marcă Champion nu trebuie prezentată nimănui, dar am decis să citez câteva fapte mai puțin cunoscute din istoria celui mai recunoscut brand din lume.



Geneza „Championului” este tipică. Doi frați Feinbloom din Rochester (New York) au decis să-și înceapă prima afacere. Cum au hotărât, așa au și au făcut, începând cu producția de accesorii sport simple, cum ar fi șosete, protectori și pantaloni scurți. Din an în an, oferta Champion a început să se extindă, iar pe la sfârșitul anilor 20 ai secolului trecut a existat un punct de cotitură. Champion a semnat un contract cu echipa universitară „Michigan Wolverines” pentru furnizarea de „uniforme” sportive și un contract cu academiile americane US Army pentru costume de exerciții.




Cooperarea a condus la un brevet revoluționar pentru reversul țesutului de bumbac - Reverse Weave (anii 50-60). Datorită acestei tehnologii transversale, țesătura nu se micşora în timpul spălării, nu se întindea în timpul utilizării, iar îmbinările laterale sub formă de benzi asigurau un confort incredibil. Așa a fost creată  cea mai caracteristică și cea mai dezirabilă linie pentru cei mai exigenți - Reverse Weave. În același timp, Champion a brevetat primul „jerseu” de bumbac dedicat echipelor de fotbal - NFL.



Rămânem în continuare în anii '50, pentru că atunci a existat un alt punct de cotitură - un nou logotip. Alergătorul care traversează linia de sosire a fost înlocuit cu inscripția de mână „Champion”. Litera C caracteristică a devenit un simbol al confortului și al calității, precum și al cumpărătorilor țintă a mărcii, adică a studenților de College. Champion ajungea deja direct la studenți, aprovizionând magazinele din apropierea universităților.

Vârful popularității a fost atins în anii '70, când Champion a făcut un nou progres, introducând o inovație "respirabilă" - țesăturile din nylon, care au devenit o „uniformă” ulterioară a jucătorilor de baschet din întreaga lume. O altă piatră de hotar a fost tricoul de trening cu două fețe „Reversible Tee”. Rămânând la baschet, marca din Rochester a popularizat și americanul "Dream Team" în timpul Jocurilor Olimpice de vară de la Bercelona '92, unde Jordan și echipa sa au obținut trofeul campionatului. Cea mai lungă perioadă din istoria sa din 1980 până în 2002 a durat contractul de exclusivitate pe termen lung pentru cele 27 de echipe profesioniste NBA!



O altă curiozitate care a contribuit la consolidarea puterii Champion a fost proiectarea primului hanorac cu glugă din blugi din lume (1970) și a primului sutien sport (bra) 7 ani mai târziu.



Championul are mai multe linii, dintre care 3 reprezintă nucleul mărcii - heritage. Champion ‘Reverse Weave’ USA line (inaccesibilă în țara noastră), Champion ‘Reverse Weave’ Europe și cea mai populară – Champion Authentic. Marca americană de la începutul anilor 90 produce pantofi sport pentru baschet.




Ca urmare a colaborării cu giganţii streetwear - Supreme, Beams și Wood Wood, precum și cu magazinele END. și KITH, a început din nou zgomotul în jurul Champion-ului. Popularitatea a mai crescut și datorită mai multor celebrități, cu Kanye West în prim plan. De mai mulți ani durează și colaborarea exclusivă cu rețeaua sportivă americană Urban Outfitters. Marca Champion face parte de mai mulți ani din concernul de îmbrăcăminte - HanesBrands.


rafcyk
Confirm că am citit și accept cele prevăzute în Termenii și Condițiile respectiv 'Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal'.
Ok
pixel