Blog

                    Sneaker Blog
Istoria mărcii Timberland sau o poveste de succes cu începuturi lungi

Istoria mărcii Timberland sau o poveste de succes cu începuturi lungi

11/04/2019

Este începutul secolului al XX-lea. Într-una din fabricile mici din Boston, este angajat Nathan Swartz - cunoscut acum ca fondatorul mărcii Timberland. Nathan Swartz este angajat pe postul de calfă, de unde avansează treptat pe scara carierei și se familiarizează cu specificul și capacitățile de producție ale fabricii Abington Shoe Company. În 1952, cumpără jumătate din acțiunile firmei. Sună ca începutul unui serial american? Nicidecum. Acesta este începutul aventurii unuia dintre cele mai influente branduri din lume, și anume Timberland. Să ne întoarcem cu câteva zeci de ani în urmă și să vedem cum a început această poveste.

 

 

De la zdrențe la milioane – despre succesul unui ucenic obișnuit

 



Nathan Swartz era incredibil de motivat să acționeze. Cea mai bună dovadă o constituie faptul că în 1955 a decis să preia compania în totalitate. Acest lucru a fost posibil datorită cunoștințelor, experienței și abilităților dobândite de-a lungul anilor petrecuți în fabrică. În același an, i s-au alăturat fiii. Un cizmar excelent, dar în același timp și un om de afaceri foarte bun, Nathan Swartz, nu s-a oprit să se odihnească. Primul rezultat al muncii sale a fost încălțămintea impermeabilă, care funcționează bine în condiții meteorologice dificile. Toate acestea datorită tehnologiei inovatoare de îmbinare a părții superioare a pantofului cu talpa de cauciuc, care ulterior este supusă cusăturii. De la nașterea acestei idei până la lansarea pe piață a produsului finit au trecut opt ​​ani, de aceea, lumea a văzut încălțămintea impermeabilă Timberland de abia în 1973. Primele ghete impermeabile numite Timberland au avut un mare succes. Două caracteristici ale "Tăietorului de lemne", și anume confortul și protecția eficientă împotriva umezelii, permit ca această încălțăminte să poată fi purtată în orice anotimp al anului. Calitatea excelentă și simțul de afaceri al familiei Swartz au dat o direcție bună dezvoltării fabricii.

 


Și mai multe idei bune sau cum a rămas Timberland în top

 

După succesul ghetelor rezistente la apă Timberland apetitul pentru mai mult nu a scăzut. În 1978, compania și-a schimbat numele în The Timberland Company. Tot în același an, pe piață au apărut primii mocasini cusuți, care au răspuns nevoilor iubitorilor de stil casual. Nu cu mult mai târziu, adică în 1979, compania a lansat primele ghete pentru barcă. În cazul acestora, a fost folosită cea mai bună piele și un sistem de legare a șireturilor de 360 ​​de grade. Construcția acestui model, cusută manual, i-a conferit ghetei durabilitate, confort și potrivire unică la piciorul utilizatorului. La fel ca și Ghetele Galbene, modelele concepute pentru barcă au avut un mare succes și se bucură și astăzi de simpatia clienților. Un moment important în istoria mărcii Timberland au fost anii 1980, când a început expansiunea pe piețele internaționale, începând cu Italia. În 1986, fiul lui Nathan, Sidney Swartz, a devenit singurul proprietar al companiei. Această schimbare nu a afectat funcționarea companiei, deoarece creatorii acesteia nu au încetat să surprindă. În anii 1990, a apărut pe piață îmbrăcămintea pentru femei și pentru copii, ceea ce a lărgit grupul de clienți al mărcii. Curând după aceea, Timberland și-a surprins fanii cu o linie exclusivă de jachete și accesorii din piele și a intrat pe Bursa din New York cu simbolul TBL.

 

 

PR bun sau politica proecologică a mărcii Timberland 

 

Acțiunile de caritate și proecologice ale companiei reprezintă un alt factor, care a influențat pozitiv imaginea acesteia. Pentru producția de încălțăminte au fost folosite (și încă sunt!) materiale reciclate și din agricultura ecologică. Marca Timberland a fost prima, care a stabilit o cooperare cu compania Green Rubber, care se ocupă de reciclarea anvelopelor auto. Participarea activă a companiei familiei Swartz la acțiuni de caritate, cum ar fi, printre altele, transferul veniturilor provenite din vânzarea de cămăși și încălțăminte locuitorilor din Darfur, nu a trecut neobservată. O inițiativă interesantă, care sa născut în 1992 este și ideea de Path of Service - un program social înscris în strategia companiei. În cadrul acestui proiect, angajații pot consacra 16 ore plătite pe an pentru muncă socială.

 

 

Braț la braț cu lumea modei

 


 

Industria muzicală și mai ales mediul hip-hop au contribuit fără îndoială la fenomenul mărcii Timberland și au influențat, de asemenea, apariția acestei tendințe în mainstream. Iubitorii acestui tip de încălțăminte au început chiar să numească ghetele Timbs. În 2002, au apărut pe piață Timbs cu tocuri, care se datorează lui Manolo Bahnik, cunoscut din seria "Sex and the City". Acest model a fost ales de cele mai mari vedete ale scenei mondiale. Cea mai bună dovadă o constituie performanța lui Beyonce în videoclipul Bonni & Clyde sau Jennifer Lopez în "Jenny from the block". Marca Timberland a rămas fidelă premiselor sale, de aceea ne putem bucura în continuare de pantofi caracterizați prin fiabilitate excepțională și cea mai înaltă calitate. Putem spune cu siguranță că Timbs nu sunt doar un element de modă. Ele sunt moda în sine.