Salvați în lista de cumpărături
Creați o nouă listă de cumpărături
Sneakerblog

New Balance – Sneakerși care nu sunt numai pentru alergare

Adăugat
2018-04-04
New Balance este o marcă care nu are nevoie de nicio prezentare, ce realizează încălţăminte pentru alergători. “N” tipici sunt sneakerşi foarte îndrăgiţi de amatorii de alergare, dar nu numai de cei care iubesc sa facă jogging. Modelele acestui producător au cunoscut faima şi cu ajutorul lui Steve Jobs şi Kanye West, printre alţii. Datorită lor încălţările New Balance au căpătat popularitate şi în rândul utilizatorilor simplii, cărora le place designul acestor pantofi sport. Puțini dintre ei, totuși, își cunosc istoria mărcii lor preferate și curiozitățile asociate cu aceasta. Acum, în prezentul articol, aș dori să vă reamintesc cum unul dintre liderii încălțămintei sportive și-a atins poziția și ce are în comun cu găinile, cangurii și Bill Clinton.


Inserţii şi găini, adică începuturile New Balance


Puţini dintre utilizatorii, iubitorii New Balance ştiu că la începuturile firmei aceasta nu producea deloc încălţăminte. S-a ocupat doar de inserţiile pentru acestea. Firma a început să funcţioneze în 1906 la Boston. Fondatorul ei, William J. Riley şi-a asumat, ca o misiune de onoare, creşterea confortului muncii lucrătorilor care pentru întreaga zi purtau încălţăminte incomodă. O procedură interesantă utilizată de New Banlance în realizarea inserţiilor a fost folosirea … ghearelor de găină! Observând găinile din curtea lui, Riley a văzut că acestea îşi menţin un echilibru perfect cu ajutorul a trei gheare. Astfel a decis el să încerce să modeleze inserţiile lui. Acestea aveau formă triunghiulară şi au oferit piciorului trei puncte suplimentare de susţinere. Din balansul, care a fost observat la pui, a venit şi denumirea mărcii proprii.


sursa: http://biegologia.pl/historia-new-balance-w-pigulce/


Primele încălţări şi cangurii


La începutul anilor 30, New Balance a proiectat întărituri care prin forma lor se adaptează minunat la forma piciorului utilizatorului. Peste câţiva ani – în anul 1938 – a venit vremea pentru primele încălţări realizate sub această marcă. I-au trebuit trei decenii! Încălțămintea profesională a fost creată pentru clubul sportiv local, Boston Brown Bag Harriers, și au fost create ... din piele de cangur. Riley a fost convins că acest material va câștiga pentru marca sa susținători chiar și printre clienții cei mai exigenți. De aceea a garantat returnarea banilor (pentru timpurile acelea destul de mulţi, 7$) tuturor celor care nu au fost mulţumiţi de produsul lui.


Războiul rece şi cursele


În perioada curselor spaţiale New Balance s-a concentrat asupra propriilor căutări – pe banda de alergare. Această marcă a vrut să îmbunătăţească, în mod constant, tehnologia care să susţină alergarea. În anul 1956 William J. Riley a murit lăsând afacerea sa în mâinile fiice şi a soţului acesteia. Noii proprietari ai firmei i-au schimbat denumirea în New Balance Arch Support Company în New Balance Orthopedic Laboratory. Această transformare a fost realizată tocmai ca să sublinieze angajamentul în planul cercetării ştiinţifice, care, în anii războiului rece, a fost puternic susţinut. Unul din efectele a fost modelul Trackster. Aceşti pantofi sport au fost caracterizaţi printr-o greutate excepţională, foarte redusă, lucru care îi recomandau pentru alergare. Un fapt foarte interesant la aceştia era şi disponibilitatea diferitelor lăţimi ale încălţămintei. Fiecare putea să-şi găsească mărimea ideală pentru sine, alegerea făcându-se nu numai în funcţie de lungimea tălpii piciorului ci şi în funcţie de lăţimea acestuia.



sursa: http://www.mistercheng.com/2011/11/new-balance-trackster-1962.html


În timpurile noastre


În zilele noastre marca New Balance se recunoaşte cu ajutorul N-ului caracteristic, dar logo-ul nu a fost dintotdeauna specificat pe pantofi. În anii 70 acest semn, proiectat de Terry Heckler, a post pus pe încălţări. Primul model care a primit acest simbol a fost New Balance 320, care a obţinut premiul de “cel mai bun pantof pentru alergare”, oferit de către prestigioasa revistă “Runner s World”.


sursa: https://newbalancegallery.co.uk/2016/03/01/new-balance-320-re-issue/

Marca avea mare nevoie de un logo uşor de recunoscut. Înainte de poziţionarea logo-ului firma nu cunoscută pe scară largă – deşi era cunoscută în diferite cercuri. O singură literă, un marcaj foarte simplu aplicat direct, a schimbat faţa New Balance, propulsând compania spre succes.


Din strategia tăcerii la Barack Obama


Timp de mulţi ani marca New Balance s-a condus după principiul „Endorsed by No One” care susţinea că aceşti pantofi nu au nevoie de susţinerea, pentru reclamă, a nici unei personalităţi, a nici unui nume cunoscut. Producătorul dorea ca oamenii să vrea să cumpere pantofii datorită calităţii acestora. O astfel de politică a însoţit compania pe o perioadă de 100 ani. În practică, totuşi marca s-a distanţat de această politică – de exemplu, prin semnarea unui contract cu James Worthy, o stea de pe firmamentul Los Angeles Lakers. Dar în anul 1990 atunci când a fost prins în compania unei prostituate New Balance a regretat decizia sa. Imaginea pantofilor New Balance data de stelele internaţionale a fost una complet independentă de acţiunile de marketing. Un exemplu poate fi Bill Clinton care a folosit la alergare modelul 1500 în timpul joggingului prezidenţial.

Źródło: https://sneakernews.com/2014/02/17/25-years-presidential-sneaker-heat/3/

Cel mai însemnat admirator la mărcii New Balance a fost chiar Steve Jobs, care în mod invariabil, la conferinţele Apple purta jeansi Levi s, un golf negru şi bineînţeles new balance 992:

sursa: https://pousta.com/new-balance-calidad-y-discrecion/

În anul 2009 New Balance a încheiat politica „Endorsed by No One”. A semnat contracte cu anumiţi sportivi. Cum ar fi jucătorul de baseball Miguel Cabrera, basketbolistul Matt Bonner şi cu modelul Heidi Klum. În acelaşi an Kanye West a fost văzut, des, folosind modelul 998. Una dintre cele mai interesante acţiuni de marketing New Balance a fost organizarea unei petreceri specială a pantofilor pentru Barack Obama. În acest scop, firma a convins, ca dacă pantofii sport, simpli, gri, (o semnătură, dedicaţie, în partea superioară) răspund cerinţelor preşedintelui Statelor Unite ale Americii, atunci aceştia îndeplinesc cerinţele tuturor. Astăzi New Balance se bucură de o recunoaştere a poziţiei sale printre liderii de pe piaţa pantofilor sport. A rămas înafara cursei dintre Adidas şi Nike, dar totuşi convingând, în primul rând, prin calitatea produselor sale. Este demn de remarcat că acesta este ultima firmă de produse sportive care încă îşi fabrică produsele în USA (Maine) şi în UK (Flimby).

Enjoy!
Confirm că am citit și accept cele prevăzute în Termenii și Condițiile respectiv 'Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal'.
Ok
pixel