Salvați în lista de cumpărături
Creați o nouă listă de cumpărături
Sneakerblog

Povestea mărcii New Balance. Cum a început?

Adăugat
2020-06-28
Astăzi, adidașii New Balance sunt cunoscuți în întreaga lume. Pe de o parte, au opinia a unor încălțări de sport perfecte, iar pe de altă parte - reprezintă un accesoriu atractiv la stilizările casual folosiţi deosebit de bine de personalități de talie mondială. Nu toată lumea știe că, înainte ca modelele newbalance să devină încălțămintea preferată a lui Steve Jobs, rolul acestora era pur și simplu să ofere confort lucrătorilor din fabrici. Ce alte curiozități sunt asociate cu crearea și evoluția acestei mărci fenomenale? Află mai multe!

Ce a fost mai întâi...

Găina sau oul? În istoricul New Balance, răspunsul corect la această întrebare este unul singur – găina, desigur. Nu se știe nimic despre ou, dar dacă nu ar fi fost găini, s-ar putea ca marca să nu fi apărut deloc. Și chiar dacă ar fi apărut, cu siguranță ar fi cunoscută astăzi sub un alt nume. Cum este posibil? "Legenda" spune că fondatorul New Balance, William J. Riley, și-a botezat compania tocmai așa, fiind inspirat de comportamentul găinilor din curte. El a observat cum își mențin echilibrul păsările care nu zboară. S-a uitat la picioarele găinilor și a creat primele branțuri a căror idee s-a bazat pe trei puncte de sprijin.

Astfel s-a născut conceptul „noului echilibru”. William J. Riley și-a fondat compania în Boston în anul 1906 și a fabricat inserții brevetate care au ușurat viața lucrătorilor din fabrici. Aceștia erau nevoiți să petreacă zile întregi în încălțăminte inconfortabilă, astfel încât branțurile New Balance le-au schimbat vizibil realitatea. Riley a desfășurat această afacere pentru următorii... 30 de ani!

A sosit timpul pentru ceva nou

Prima încălțăminte New Balance a apărut de-abia în anul 1938. Dar a meritat așteptarea! Modelul care a ieșit din fabrica brandului din Boston s-a dovedit a fi mai mult decât încălțăminte obișnuită pentru muncitori. Aceștia erau adidași profesioniști pentru alergare din piele neagră de cangur. Primii utilizatori au fost jucătorii din clubul din Boston Brown Bag Harriers. Riley a fost convins de fiabilitatea modelului pe care l-a produs și, prin urmare, a garantat rambursarea banilor oricărui client care ar fi fost nemulțumit de achiziție. În următorii trei ani, compania a început să aprovizioneze cu încălțăminte jucătorii de baseball, boxerii și jucătorii de tenis. Designerii mărcii au lucrat la îmbunătățirea continuă a tehnologiilor utilizate pentru a face alergarea și mai ușoară și mai confortabilă.


Revoluţie

William J. Riley a fost fondatorul brandului și inițiatorul ideii principale, dar totuși New Balance nu-i datorează lui poziția de astăzi de pe piață. Brandul a fost remarcat cu adevărat abia după moartea primului său proprietar, adică în anul 1956. Noii proprietari s-au concentrat atunci asupra cercetărilor științifice care urmau să revoluționeze alergarea. Primul rezultat al acestor eforturi a fost modelul Trackster din anul 1960. Acesta s-a caracterizat printr-o lejeritate fără precedent și... o numerotare dublă. De la el a început potrivirea încălțărilor nu numai în ceea ce privește lungimea, ci și lățimea piciorului.

Expansiune

Trackster a fost modelul care a atras atenția omului de afaceri Jim Davis, care a cumpărat New Balance în anul 1972 și a început producția în masă. Primul său succes a avut loc atunci când M320 a câștigat titlul „Cei mai buni adidași pentru alergare” din revista „Runner’s World”. Merită remarcat faptul că acestea au fost primele încălțări ale acestui brand pe care a apărut litera caracteristică N ca siglă a producătorului din Boston.

Nu a durat mult până la creșterea drastică a prețurilor încălțărilor New Balance care inițial au fost foarte scăzute. Și dacă tot vorbim despre vârfuri – alpinistul LouWhittaker a cucerit în anul 1982 Mount Everest în modelul New Balance H710 ceea ce a constituit o adevărată reclamă pentru brand.

New Balance astăzi

Este greu de crezut că brandul din Boston a devenit popular în Polonia abia de curând. La sfârșitul secolului, acesta avea deja o poziție foarte bună pe piața americană, iar în anul 2005 a ocupat locul doi în Statele Unite în ceea ce privește cantitatea de încălțăminte vândută. În spatele succesului său se află, printre altele, faptul că, în ciuda transferului în masă a producției în Extremul Orient de către alte companii, New Balance produce încă o parte semnificativă a gamei sale în SUA. În prezent, acestea reprezintă aproximativ 25% din articole care ajung pe piața americană. În mod evident, acestea sunt mai scumpe decât modelele fabricate în China sau chiar și în Anglia.

Paradoxal, politica „EndorsedbyNoone” a asigurat mărcii New Balance o popularitate enormă. Aceasta a constat în faptul că, timp îndelungat, marca nu a folosit nume celebre pentru promovarea produselor sale. Prin urmare, clienții le alegeau numai pentru calitatea lor. Și asta nu înseamnă că celebritățile nu le purtau! Steve Jobs, fondatorul Apple, a fost unul dintre cei mai fideli fani ai mărcii New Balance. De asemenea, acest lucru le-a dat de gândit consumatorilor – personalități celebre au ales modele ale mărcii din Boston, chiar dacă nimeni nu le-a plătit pentru acest lucru. Trebuia să însemne ceva, nu? În cele din urmă, însă, proprietarii New Balance au renunțat la ideea de „EndorsedbyNoone”, hotărând să coopereze cu celebrități.

Te-a interesat povestea New Balance? Nici nu este de mirare – multe dintre experiențele brandului au lăsat o impresie foarte bună. Acesta este motivul pentru care marca se bucură de o astfel de recunoaștere în toată lumea. Dacă și tu visezi să ai unul dintre modelele sale iconice în garderoba ta, vizitează neapărat gama SneakerStudio!
Confirm că am citit și accept cele prevăzute în Termenii și Condițiile respectiv 'Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal'.
Ok
pixel